Presse- og kommunikation

Med mere end 20+ års erfaring fra medieverden har jeg valgt at bruge mine journalistiske færdigheder til at gøre en positiv forskel for både mennesker og miljø samt forsøge at sætte mit præg på samfundet.

Dette gør jeg bl.a. gennem proaktivt PR-, PA- og pressearbejde, hvor jeg hjælper større som mindre virksomheder med at få deres budskaber ud gennem pressemeddelelser (PR) eller kontakt til og indflydelse på beslutningstagende politikere og myndigheder (PA).

Dette kan være både som pressemeddelelser, kronikker, klummer og debatindlæg eller skriv til fx politikere, hvor jeg hjælper jer med at få jeres nyheder ud om nye tiltag eller fremføre jeres budskab om at kunne skabe forandring.

Det er vigtigt for mig, at vi deler værdifællesskab, da journalisten i mig altid stræber efter sandhed, samfundsansvar og et ønske om at ændre verden. Alt mit arbejde skal have hjertet med.

Vi leverer – lidt mere…

Jeg er med jer hele vejen fra idé, research, planlægning, interviews, skrivning og redigering til publicering og udsendelse lige som jeg hjælper jer med den rette timing og hvilke medier, der er relevante, så I udkommer de steder, hvor historien vil få mest mulig synlighed og omtale.

Med pressearbejde får I

  • Jeres budskab ud gennem en journalistisk gennemarbejdet artikel, hvor vi inddrager jeres kunder og interessenter
  • Langt større troværdighed, da det ikke er interne, der lovpriser jeres produkt/arbejde
  • Push af jeres historier til jeres udvalgte medier inden udsendelse gennem Ritzau for at skabe endnu større opmærksomhed om netop jeres budskab
  • Udsendelse gennem Ritzau (stor troværdighed), som I kan lægge ud på egen hjemmeside og linke til på jeres SoMe-kanaler
  • Oplysninger om firmaet under PM’en
  • Laver I flere pressemeddelelser, får I jeres en egen ‘mappe’ på Ritzau, hvor de alle er samlet, som I kan bruge igen og igen
  • Kontakt til pressen
  • Jeres helt egen ’presseafdeling’, der kan se jeres historie og budskab i et bredere perspektiv, da vi sætter den ind i en aktuel dagsorden, og jeg gær meget ud af at lære netop jeres virksomhed at kende
  • Positiv omtale hos jeres kunder, samarbejdspartnere og interessenter, der er med til at bære jeres historier endnu længere ud

Jeg arbejder med faste retainer-aftaler for virksomheder, men leverer også PR pakker ad hoc, lige som der er mulighed for samarbejde om PM med fx en anden producent eller kampagne (crowdfundet), hvor flere aktører går sammen om at få et specifikt budskab ud.

Bæredygtigt byggeri

De senere år har særligt bæredygtigt byggeri været et fokuspunkt for mig, da udviklingen går for langsomt, og alt tyder på, vi ikke når de officielle mål for reduktion af CO2- eller mikroplastudledning i hverken 2025 eller 2030.

Derfor har jeg taget et aktivt valg om at bruge min journalistiske faglighed til at skubbe på denne udvikling ved at tilbyde presse- og kommunikationsarbejde for virksomheder, der bidrager til et mere bæredygtigt byggeri.

Hvorfor netop byggeriet?

Fordi 40% af al CO2-udledning kan spores direkte tilbage til byggeriet, og 58% af al mikroplast i vores verdenshave og vandmiljøer stammer fra maling alene. Begge er skræmmende tal og helt unødvendige, da der findes alternativer til de fleste byggematerialer, der hverken indeholder mikroplast eller er CO2-tunge.

Jeg hjælper de bæredygtige aktører på markedet (byggematerialer og udførende) med at få budskabet ud om deres materialer og metoder, der ikke skader miljøet.